Miksi ihmisellä on huumorintaju? Onko sillä jokin eloonjäämisen kannalta tärkeä ominaisuus? Miksi jokin naurattaa meikäläisiä? Huumorintaju on kyllä ehkä paras asia maailmassa. Ajatelkaa, jos ei näkisi maailmassa mitään naurettavana ja hassuna. Miten ne muurahaiset ja alkeellisemmat oliot jaksaa? No, eihän ne eläkään niin pitkään.

Naurettavaa. Ihan vaan kaikki.

Seki että kirjoitan paskaa tänne, ja joku saattaa jopa lukea. Toisaalta uskon, että vika on aina lukijassa, ei kirjoittajassa. Kuuntelijassa, ei puhetorvessa. Olenpas nyt yksilökeskeinen. Ei, ei mun ajatukset harhaile. Ne pysyy tiukasti aiheessa kuin aiheessa.

"Ei, en ole valmis,
olen ehkä puolitiessä jonnekin.
Ei, et tunne minua,
olen muuta kuin mä sulle esitin.
En ole vahva enkä tiedä mitä haluan.
Oon kylmä iltaisin
ja aamuisinkin aika viileä.
Mitä itse tahdoin,
kysytty ei,
mitä sille mahdoin,
niin äkkiä minut irti repäistiin."