Jatkan nettipäiväkirjani kirjoittelua pienen tauon jälkeen. Ärsyttävintä nettipäiväkirjassa on lukea aikaisempia merkintöjä -olenko minä ajatellut noinkin? Tämän hetken merkintä on aina kaikkein paras ja totuudenmukaisin.

Olin tämän päivän näytelmäharkoissa. Ylihuomenna (itse asiassa huomenna koska on jo yli keskiyön) on enska siis ensi-ilta. Mua pelottaa, että mä unohdan jotain. Ei mua pelota, mua ärsyttää se jo valmiiks. Oon myös väsynyt olemaan itsekriittinen. Jännittää jutun julkisuuspuoli. Siellähän on ihmisiä katsomassa! Mitä helvettiä se tarkoittaa.

Sodat ovat politiikkaa. Koulujen historian tuntien opetus sodista: Napoleonista sun muista, onkin vain puhdasta sen ajan ulkopolitiikan opetusta. Toki monimutkaista ulkopolitiikkaa on pitänyt yksinkertaistaa koulukirjoihin esittäen ne draaman eli jonkinlaisen tarinan muodossa. Olen taas yhtä tietoa viisaampi.

Yksinolo on kivaa. Olettaen tietysti, että se on omaehtoista. Se on yksi turvallisimmista tilanteista, ja laiskalle ihmiselle se on kivaa.